divendres, 31 de desembre del 2010

"Aprendizaje invisible" Cristobal Cobos

Contundent amb la frase "Lo esencial hoy es invisible a la educación formal", C. Cobos (30 anys), doctor per la Universidad Autónoma de Barcelona amb distinció "cum laude", ha centrat bona part dels seus estudis en el desenvolupament de models experimentals per tal d'optimitzar la interacció entre persona i màquina.
Conceptes:
Com formem als joves que han nascut amb Internet?
Com formar-los per la complexitat -incertesa- global?
Com aprendre a aprendre i aprendre a desaprendre?
Com estimulem la creativitat?
Educació expandida
Aprenentatge accidental / Aprenentatge transversal
Competències digitals en entorns informals (casa, grup...) vs. Competències digitals a l'escola
Sist. d'avaluació flexibles vs. Sist. d'avaluació formals (repetitius)
Aprendre fent
Necessitat d'"invisibilitzar" de la memòria (ex. de Dinamarca: tots els exàmens amb ordinador connectat a Internet)